اگر برای یک مراسم می بایست متنی طولانی را حفظ کنید این مقاله را حتماً بخوانید

اگر شما مجری یک همایش و گردهمایی هستید و به هر دلیل در هنگام اجرای مراسم می بایست یک متن بلند را در مدت زمان کوتاه حفظ کنید. به هیچ عنوان ناامید و مضطرب نشوید و سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و از راه درست این کار را انجام دهید تا موفق شوید.

پیش از آن که حفظ کردن متن مورد نظر را آغاز کنید چند بار متن را از اول تا آخر بخوانید. انجام این کار زمان زیادی طول نمی‌کشد اما به شما کمک می‌کند که با الگو و محتوای متنی که قرار است حفظ کنید کاملا آشنا شوید.

در مرحله بعد متن بلند خود را به چند قسمت تقسیم نمایید. حفظ کردن یک متن بلند به یکباره تقریباً غیرممکن است. بنابراین آن را به بخش های کوچک تقسیم کنید و این قسمت‌ها را یک به یک حفظ کنید.

 قسمت های کوچک را شماره گذاری کنید تا بتوانید به ترتیب آنها را به یاد آورید با این روش مغز شما راحتتر اطلاعات ذخیره شده را بازیابی می‌کند. هنگام حفظ کردن هم بهتر است این قسمت‌ها را به ترتیب حفظ کنید تا هنگام بخاطر آوردن کمتر دچار دردسر شوید.

 برای آنکه متن را راحت‌تر حفظ کنید با صدای بلند آن را بخوانید. از آنجایی که قرار است یک متن بلند را در مدت کوتاه به خاطر بسپارید بهتر است هم از طریق شنوایی و هم از طریق دیدن اطلاعات را به مغز بسپارید.

 برای حفظ کردن هر قسمت از متن زمان کافی اختصاص دهید و بعد از اینکه یک قسمت را کاملا حفظ کردید به سراغ قسمت بعدی بروید.

همان طور که پیش می‌روید و قسمت به قسمت متن را حفظ می‌کنید، قسمت های قبلی را هم حتماً مرور کنید.